Sungazing- Gledanje u Sunce forum za Balkan

Sungazing- Gledanje u Sunce forum za Balkan

Sunazing i uzemljavanje će Vam pomoći da izlečite sve bolesti za kratko vreme
 
Početna stranicaPortalGalleryRegistracijaLogin

Share | 
 

 Lucidno, svesno i budno sanjanje

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Admin
Admin
Admin


Broj poruka : 518
Points : 1377
Reputation : 3
Datum upisa : 02.06.2010
Godina : 42
Lokacija : 7. Dimenzija

PostajNaslov: Lucidno, svesno i budno sanjanje   sub lip 05, 2010 6:56 pm

Sanjanje
je možda najveća enigma za današnje čovječanstvo i praktično neiscrpan izvor potencijalnih
čulnih iskustava koja, po nekim parametrima i kvalitetima, mogu u znatnoj mjeri prevazići i nadmašiti čulne doživljaje koje imamo u tkz. budnom stanju ...

U davna vremena
mnogi ljudi ne samo da su imali moć očuvanja pune svijesti za vrijeme procesa kojeg nazivamo sanjanje,
nego su neki od njih imali i čudesnu sposobnost manipulacije vlastitim snovima i vlastitom javom na način koji se, za današnje prilike u kojima se o snovima prilično malo zna, može činiti nevjerovatnim, a sjećanja na to drevno doba u današnjoj kolektivnoj ljudskoj svijesti sačuvano je kao sjećanje na izgubljeni i zaboravljeni raj ...

Posljednjih godina,
međutim, sve veći broj pojedinaca počinje iznova ulaziti u to zaboravljeno i zabranjeno područje svijesti,
tako da se čini da je na pomolu nova epoha u kojoj ćemo izgleda ponovo otkriti neke drevne misterije i početi odgonetati neke od najskrivenijih zagonetki svijesti
vezanih ne samo za prirodu sna, nego i za bolje upoznavanje i razumijevanje onog što nazivamo budno stanje ili java ...

Hoćemo li
zbilja kao čovječanstvo uskoro ponovo zakoračiti u to zlatno doba ljudskih mogućnosti ostaje tek da se vidi, a u međuvremenu, oni koje zanimaju snovi i njihov skriveni potencijal
mogli bi se na ovim stranicama bar malo zabaviti i upoznati s neobičnim iskustvima onih koji su u buđenju svijesti tokom spavanja i sanjanja već napravili svoje prve uspješne korake, ali i sa neobičnim iskustvima onih daleko iskusnijih snivača ...

Za sam početak, evo šta nam o sanjanju kaže Wikipedija:

“Sanjanje je složeni psihobiološki proces praćen vrlo određenom fiziološkom slikom.
Psihološka komponenta sanjanja izražena je u snovima koje karakterizira slijed slika koje sanjač doživljava posebnim oblikom svijesti. Ta je svijest u usporedbi s budnom sviješću sužena i promijenjena. Fiziološka komponenta sanjanja izražena je REM-fazom. Normalno čovjek tijekom noći sanja 4 do 5 puta u 20 minuta, koliko traje i pojedina REM-faza. Sanjanje je obilježeno pasivnim stanjem svijesti, te je lišeno sanjačeva voljnog sudjelovanja, a u njemu je tek toliko svjesnosti da bi sadržaj sna nakon spavanja mogao biti dozvan u sjećanje. Zbog toga se snovi označuju kao pojavni oblik nesvjesnoga. S biološkog stanovišta sanjanje je od posebne važnosti i njegovo sprječavanje (buđenje sanjača u REM-fazi) izaziva niz psihofizioloških smetnji. Oni koji tvrde da uopće ne sanjaju ili da rijetko sanjaju zapravo se svojih snova ne sjećaju. No, i ovi će ih znati opisati, ako ih se probudi pri kraju REM-faze.
Za razliku od doživljaja budne svijesti, doživljaji se u snu


Ako bismo
iz pomenutog citata sa Wikipedije izdvojili nekoliko karakterističnih akcenata, dobili bismo gotovo tipičnu predstavu o današnjem pogledu na snove i svijest sanjača za vrijeme tog tajanstvenog procesa, iz čega bi se moglo izvući nekoliko glavnih teza:

1. U sanjanju je svijest u usporedbi s budnom sviješću sužena i promijenjena.

2. Sanjanje je obilježeno pasivnim stanjem svijesti, i lišeno sanjačeva voljnog sudjelovanja, a u njemu je tek toliko svjesnosti da bi sadržaj sna nakon spavanja mogao biti dozvan u sjećanje.

3. Zbog toga se snovi označuju kao pojavni oblik nesvjesnoga.

4. Za razliku od doživljaja budne svijesti, doživljaji se u snu odvijaju u halucinantnim nizovima slika u kojima nema reda.

Međutim, oni koji koji pri sanjanju imaju sačuvan visok, viši ili najviši stepen budnosti, o snovima imaju sasvim drugačiju sliku i iskustva ...

Njihov odgovor na gornje teze mogao bi, otprilike, biti i ovakav:

1. U sanjanju svijest sanjača u usporedbi s budnom sviješću može biti sužena i promijenjena, ali može biti i jednaka, pa čak i “šira” od uobičajene budne svijesti.

2. Sanjanje može biti obilježeno pasivnim stanjem svijesti, tj. lišeno sanjačeva voljnog sudjelovanja, sa tek toliko svjesnosti dovoljne da bi sadržaj sna nakon spavanja mogao biti dozvan u sjećanje, ali ono može biti obilježeno i aktivnim stanjem svijesti, tj. praćeno sanjačevim voljnim sudjelovanjem, sa toliko svjesnosti dovoljne da bi sadržaj sna nakon spavanja mogao biti dozvan u sjećanje poput bilo kojeg doživljaja iz budnog stanja.

3. Zbog toga se obični snovi označuju kao pojavni oblik nesvjesnoga, dok se lucidni, svjesni i budni snovi mogu označavati kao pojavni oblik svjesnog.

4. Za razliku od doživljaja budne svijesti, doživljaji se u snu u običnim snovima odvijaju u halucinantnim nizovima slika u kojima nema reda, dok se u lucidnim, svjesnim i budnim snovima mogu odvijati u potpuno realističnim doživljajima koji se ni po čemu ne razlikuju od doživljaja u takozvanoj zbiljnoj stvarnosti.


A evo šta o snovima kaže Tarthang Tulku, savremeni tibetanski budista:

Lucidno sanjanje u duhovnim praksama

”Snovi su skladište znanja i iskustava" - piše Tarthang Tulku,
tibetanski budista, "ipak, oni su često zapostavljani kao način
za istraživanje realnosti. Dok sanjamo, naše tijelo se odmara,
ipak mi vidimo, čujemo, krećemo se i čak smo sposobni učiti.
Ako dobro iskoristimo snove, naš život se udvostručuje: umjesto
sto godina, živimo dvjesto." Tisućama godina, tibetanski budisti
a i sufiji, koristili su lucidno sanjanje (pored ostalih duhovnih praksi),
kao sredstvo za postizanje prosvjetljenja. "Sa kontinuiranim
radom na snovima", nastavlja Tulku, "mi vidimo sve manje i
manje razlike između budnog stanja i stanja sanjanja. Naše
iskustvo u budnom životu postaje živopisnije, kao rezultat
rafiniranije svjesnosti…
Ovakva vrsta svjesnosti, temeljena na radu na snovima,
može pomoći uspostaviti unutarnju ravnotežu. Napredni Yogiji,
koji su izvježbani u Yogi Sanjanja, sposobni su kroz svoje snove
učiniti bilo što i ispuniti bilo koju želju. Ipak, oni nadilaze takva
trivijalna zadovoljstva, te lucidno sanjanje koriste isključivo kao
sredstvo za istraživanje realnosti, odnosno sredstvo za
totalno probuđenje, kao krajnjeg cilja života.
Iskustvo – SVE JE SAN, odnosno da ništa u okviru ovog
fizičkog svijeta nije ništa stvarnije od sna je iskustvo koje
vodi ka slobodi od okova iluzorne prirode ovog svijeta."


SANJAČI IZ MALEZIJE

Sve aktivnosti od rođenja do smrti su u najvećoj meri zasnovane na pojedinačnim snovima. Deca od najranijih dana uče da otvoreno govore o tome šta su sanjala. Sta¬riji u kući — otac, majka, baba, deda, starija braća i sestre ohrabruju dete da u detalje ispriča svoj san. Govore mu kada je pogrešno, a kada je dobro postupilo; pohvaljuju ga za svaki ispravan postupak; raspituju se o prošlim događajima veza¬nim za san; sugerišu mu kakav stav da zauzme u budućim snovima; i, na kraju, preporučuju mu kako da se ponaša u skla¬du sa porukom sna.
Po okončanju jutarnjeg rituala prepričavanja snova, okuplja se plemenski savet gde mladići, odrasli muškarci i pojedine žene razmenjuju iskustva. Diskutuje se o značenju svakog simbola i događaja iz sna. Članovi plemena Senoja najveći deo svojih dnevnih aktivnosti zasnivaju na odlukama koje, na osnovu analize pojedinačnih snova pripadnika plemena, donosi plemensko veće. Tako se uspostavljaju nova prijateljstva; radi se na organizovanju grupnih projekata zasnovanih na prizorima iz snova; odrasli pomažu deci da načine umetničke ili tehničke predmete kakve su videli u snovima; neki prave odeću, izmišljaju igre ili pevaju pesme inspirisane snovima.
Pleme Senoja broji približno 12000 ljudi. Nastanjeni u planinskim područjima Malezije, pripadnici plemena žive posve izolovano od savremene maležanske i kineske kulture.
To su visoki, vitki ljudi, ne preterano tamne puti, talasaste kose. Organizovani u zajednice, žive u dugačkim kućama građenim tako da mogu da potraju nekoliko godina. Svaka porodica u okviru kuće ima svoje zasebne prostorije gde vodi zasebno domaćinstvo. Zajednički se bave obrađivanjem zemlje u prokrčenim oblastima prašume. Gaje tikve, banane, pirinač i tapioku. Zadržavaju se na jednom mestu neko vreme, a zatim, u potrazi za plodnom zemljom, odlaze dalje.
...
Pleme krasi izuzetna miroljubivost; nasilje u svakom obliku posve im je strano. Okolna ratoborna plemena ih ostavljaju na miru prvenstveno zbog toga što zaziru od njihove magijske moći. Žive u međusobnoj slozi i saradnji. Njihov je glavni moto „Sarađuj sa svojim bližnjima — a ako već moraš da se suprotstaviš željama bližnjih, suprotstavljaj im se sa blagošću i razumevanjem." Mada izuzetno kooperativni, oni su takođe i veliki individualisti. Svaki pojedinac zasebno razvija jedinstvenu ličnost i svojevrsnu kreativnost.
Možda je jedna od najimpresivnijih karakteristika pripadnika plemena Senoje— njihova izvanredna psihološka ravnoteža. Oni uopšte ne poznaju neuroze i psihoze. Mada je teško poverovati u tu činjenicu, o tome svedoče iscrpni izveštaji istraživača koji su provodili određeno vreme u neposrednom kontaktu sa plemenom. Senoje pokazuju izuzetnu emocionalnu zrelost. Kao rezultat njihove visoke psihološke razvijenosti, oni ne osećaju potrebu za posedovanjem — bilo stvari ili ljudi. Zbog dobre organizacije u okviru grupe, potrebno im je malo vremena da bi prikupili onoliko materijalnih dobara koliko im je dovoljno za preživljavanje: jednoj zajednici je, na primer, potrebno oko nedelju dana da sagradi kuću koja će trajati nekih pet, šest godina; još jedna nedelja im je potrebna da raskrče prašumu i počnu da obrađuju zemlju; a zajedničko prikupljanje hrane oduzima im svega par sati dnevno. Ostatak vremena bave se kreativnim poslovima i snovima.

DREVNA PSIHOANALIZA

Dr Patriša Garfild je, uz pomoć materijala prikupljenog od istraživača na samom terenu, kao i iz razgovora koje je uz pomoć tumača vodila sa pojedinim članovima plemena, izdvojila osnovne karakteristike njihovog rada sa snovima.
Prvo pravilo glasi: „Suprotstavi se svakoj opasnosti koja ti preti u snu i savladaj je". Na primer, dete će za vreme doručka ispričati svojim roditeljima da ga je u snu progonio tigar. Nastavak razgovora mogao bi izgledati ovako:
,,A šta si ti učinio?", pita otac.
„Trčao sam koliko me noge nose. Tigar mi se sve više približavao. Nisam mogao više da trčim. Probudio sam se veoma uplašen."
„Dobro je što si sanjao taj san, sine, ali učinio si veliku grešku", komentariše otac. „Tigrovi koje vidiš u džungli u budnom stanju doista mogu da te povrede, ali tigrovi koje sanjaš noću mogu jedino da te povrede ako bežiš od njih. Oni će nastaviti da te progone sve dok budeš bežao od njih. Sledeći put kada budeš sanjao taj san, moraš se zaustaviti i suprotstaviti se tigru. Ako te napadne, moraš se boriti s njim."
„Ali šta ako je suviše jak za mene?"
„Pozovi prijatelje iz snova u pomoć, i nastavi da se boriš dok ne stignu. Uzvrati na svaki napad. Da li si me dobro razumeo? Nikada nemoj bežati. Uvek se suočavaj s opasnošću."
Dakle, prvo i osnovno pravilo, suočavanje s opasnošću i savladavanje opasnosti, je temeljno pravilo Senoja sistema kontrole snova. I vi možete doživeti dramatične promene u svom životu ukoliko se u snovima suprotstavite opasnim situacijama i savladate ih. Američki psiholog Kalvin Hol je na osnovu statističkih proračuna došao do zaključka da se agresija javlja u više od 50% snova koje sanjaju Amerikanci u doba adolescencije. Sanjač se u tim noćnim morama uglavnom nalazi u ulozi progonjene žrtve. Međutim, koristeći navedeni princip, čovek može značajno da izmeni sadržaj svojih snova i tako u potpunosti eliminiše noćne more.
Drugo osnovno pravilo glasi: „Prepu¬sti se svakom sanjanom užitku do mak¬simuma". Ovo pravilo se odnosi kako na vođenje ljubavi sa ljubavnikom iz sna, ta¬ko i na snove o letenju. U oba slučaja sanjaču se savetuje da se uživi u san i doživi čulno zadovoljstvo u potpunosti.
Treće opšte pravilo glasi: „Učini sve da san dobije pozitivan ishod". Na pri¬mer, ukoliko Senoja dete ispriča da je sa¬njalo da pada sa velike visine, majka ili otac će mu reći:
„Kakav divan san! A šta si ti učinio?"
„Ništa. Samo sam padao sve dublje i dublje. Bio sam veoma uplašen i probu¬dio sam se pre nego što sam se razbio o zemlju."
„Pa to je bilo pogrešno. Duhovi zemlje te vole. Zvali su te jer su hteli nešto da ti pokažu. Moraš nastaviti da sanjaš bez ob¬zira na strah. Pokušaj da se opustiš i do¬pusti sebi da padneš na zemlju. Tu ćeš pronaći mnoge interesantne stvari. Slede¬ći put kada budeš sanjao taj san, potrudi se da poletiš. Videćeš kako je divno leteti. Odleti do nekog zanimljivog mesta i istra¬ži ga."
Čak i negativna iskustva kakva su, na primer, biti ranjen ili ubijen u snu, valja preobratiti u pozitivna. Ako je dete bilo ranjeno u snu, kaže mu se da je ono na taj način napadaču oduzelo deo njegove moći i oslabilo njegovu snagu. Ukoliko je sanjalo da je bilo ubijeno, kaže mu se da je ono tada zauvek prisvojilo napadačevu snagu. Stoga će se ono istog trenutka po¬novo roditi, ovoga puta u lepšoj i snažni¬joj formi.
Cilj je, međutim, da sanjač na kraju sna dobije poklon od sanjanog lika, po¬klon koji će kasnije podeliti sa svojom po¬rodicom, prijateljima i čitavim pleme¬nom. Sanjač, dakle, nikada ne sme da dopusti sebi da dovrši san bez pozitiv¬nog ishoda. Treba da istraži mesto gde je pao, da odleti nekuda, da vodi ljubav do orgazma, da se bori do smrti, i uvek da ponese iz sna nešto novo i kreativno.
...

Nešto više na:
http://www.babun.net/?p=productsList...8I-IZ-MALEZIJE
odvijaju u halucinantnim nizovima slika u kojima nema reda. Nedostaje im kontrolna funkcija "ja" koja inače djeluje kao čuvar prilagodbe na zbilju.”
[Vrh] Go down
http://www.cybermikan-sungazing.org/
 
Lucidno, svesno i budno sanjanje
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Sungazing- Gledanje u Sunce forum za Balkan  :: Ostale teme :: Univerzalna duhovnost-
Forum(o)Bir: